Scuderia.cz
Ferrari 550 & 575M Maranello Racing
 

Scuderia.cz
 
Ferrari
  • 550 Maranello
  • 550 Barchetta
  • 550 LM
  • 575M Maranello
  • 575 GTC
  • 575 Superamerica
  • 575 Novitec Rosso
  • Maranello Racing
  • Další typy
  • Studie
  • Formule 1
     
    Maranello Collections
    GRT models
     
    Maranello Galleries
     
    Download
    Odkazy
     
     
    © 2013 GalliGraphics
     
     

  •  
     

    Prodrive
     

    Luc Alphand
     

    BMS - Care Racing
     

    Ferrari 575 GTC
     

    Ferrari 575 GTC
     

    Ferrari 575 GTC
    JMB Racing

     

      Mnoho cestovních vozů Ferrari se dočkala své závodní verze a Maranello není výjimkou. Závodních verzí odvozených od sériového vozu je dokonce několik.
      První verze se objevila na jaře 1999, bylo to Maranello pro třídu N-GT (GT podle specifikace Le Mans) připravené firmou Italtecnica a bojující zejména ve francouzském šampionátu FFSA GT, později také v americkém seriálu ALMS, v týmu XL Racing. Italtecnica představila pro sezónu 2000 i specifikaci třídy GT (GTS) - tyto vozy postupně používaly týmy First Racing (z pěti závodů ani jeden dokončený), Rafanelli (sezóna 2001, nejlépe třetí místo), DART a Force One Racing (sezóna 2002, z osmi závodů jeden dokončený) a JMB Racing (sezóna 2003). Tým Rafanelli se na sezónu 2002 přestěhoval do USA a pod jménem Team Olive Garden dojíždí ve své třídě (GTS) stabilně na třetím až pátém místě (v seriálu ALMS je na voze povolen širší rozsah úprav, a tak se auto od původního typu hodně liší).
      V roce 2001 se přidal další úpravce - britský Prodrive. V první sezóně vůz stihl šest závodů (z toho jeden v USA) a pokud dojel, umístil se na stupních vítězů (dvakrát první, jednou třetí místo). V následujícím roce tým BMS Scuderia Italia nasadil do šampionátu dva vozy a získal s nimi čtyři první a jedno druhé místo. Vůz týmu Prodrive se soustředil na ALMS (tři starty - první, druhé a třetí místo) a na vytrvalostní závody (12h Sebring - pátý, 24h Le Mans - nedojel). Sezónu 2003 začal tým BMS ve velkém stylu - ve spolupráci s firmou Care Racing nasazuje tři vozy (dva pod jménem BMS Scuderia Italia, jeden pod hlavičkou BMS Care Racing) a prvních pět závodů vyhrál. Veloqx Prodrive Racing má dva vozy v seriálu ALMS (dvanáctihodinovka v Sebringu - druhé místo ve své třídě) a s oběma vozy přijel i do Le Mans (dojel jeden, zato ale vyhrál kategorii GTS). Nutno dodat, že na úspěších týmu se podílí i Čech Tomáš Enge, který byl i ve vítězné posádce slavné dvacetičtyřhodinovky. Závod v Le Mans jela také Maranella v týmech Luca Alphanda (páté místo v GTS) a XL Racing (nedojelo).
      Třetí variantu postavil německý tým Wieth Racing, který svůj vůz (zatím bez lepších výsledků) nasazuje v šampionátu FIA GT.
      Na autosalónu ve Frankfurtu v září 2003 představilo Ferrari "tovární verzi" závodního Maranella - základem se stal typ 575M a vznikl tak vůz se jménem 575 GTC (C = competizione). A hned v prvním závodě se ukázalo, že Ferrari umí stavět skvělá sportovní auta - nestává se často, aby vůz vyhrál první závod, ve kterém se objeví...
     
    Několik technických údajů:
    Italtecnica: objem motoru 5998 cm3, délka 4550 mm, šířka 1935 mm, hmotnost 1150 kg
    Prodrive: objem motoru 5983 cm3, výkon přes 440 kW, kroutící moment přes 700 Nm, délka 4610 mm, šířka 1995 mm, hmotnost 1100 kg
    Wieth: objem motoru 5985 cm3, výkon přes 440 kW, kroutící moment 655 Nm, délka 4630 mm, šířka 2000 mm, hmotnost 1100 kg
    575 GTC: objem motoru 5997 cm3, výkon 444,6 kW, kroutící moment 730 Nm, délka 4590 mm, šířka 2035 mm, hmotnost 1100 kg
     
     
     
     
     
     


    DART
     

    Force One
     

    JMB Racing
     

    Olive Garden
     

    XL Racing
     

    Wieth Racing