|
Scuderia.cz
Ferrari
550 Maranello
550 Barchetta 550 LM
575M Maranello
575 GTC 575 Superamerica 575 Novitec Rosso
Maranello Racing
Další typy
Studie
Formule 1
Maranello Collections
GRT models
Maranello Galleries
Download
Odkazy
© 2013 GalliGraphics
|
|
Prodrive
Luc Alphand
BMS - Care Racing
Ferrari 575 GTC
Ferrari 575 GTC
Ferrari 575 GTC JMB Racing
|
|
Mnoho cestovních vozů Ferrari se dočkala své závodní verze a Maranello není výjimkou. Závodních verzí odvozených od sériového vozu je dokonce několik.
První verze se objevila na jaře 1999, bylo to Maranello pro třídu N-GT (GT podle specifikace Le Mans) připravené firmou Italtecnica a bojující zejména ve francouzském šampionátu FFSA GT, později také v americkém seriálu ALMS, v týmu XL Racing. Italtecnica představila pro sezónu 2000 i specifikaci třídy GT (GTS) - tyto vozy postupně používaly týmy First Racing (z pěti závodů ani jeden dokončený), Rafanelli (sezóna 2001, nejlépe třetí místo), DART a Force One Racing (sezóna 2002, z osmi závodů jeden dokončený) a JMB Racing (sezóna 2003). Tým Rafanelli se na sezónu 2002 přestěhoval do USA a pod jménem Team Olive Garden dojíždí ve své třídě (GTS) stabilně na třetím až pátém místě (v seriálu ALMS je na voze povolen širší rozsah úprav, a tak se auto od původního typu hodně liší).
V roce 2001 se přidal další úpravce - britský Prodrive. V první sezóně vůz stihl šest závodů (z toho jeden v USA) a pokud dojel, umístil se na stupních vítězů (dvakrát první, jednou třetí místo). V následujícím roce tým BMS Scuderia Italia nasadil do šampionátu dva vozy a získal s nimi čtyři první a jedno druhé místo. Vůz týmu Prodrive se soustředil na ALMS (tři starty - první, druhé a třetí místo) a na vytrvalostní závody (12h Sebring - pátý, 24h Le Mans - nedojel). Sezónu 2003 začal tým BMS ve velkém stylu - ve spolupráci s firmou Care Racing nasazuje tři vozy (dva pod jménem BMS Scuderia Italia, jeden pod hlavičkou BMS Care Racing) a prvních pět závodů vyhrál. Veloqx Prodrive Racing má dva vozy v seriálu ALMS (dvanáctihodinovka v Sebringu - druhé místo ve své třídě) a s oběma vozy přijel i do Le Mans (dojel jeden, zato ale vyhrál kategorii GTS). Nutno dodat, že na úspěších týmu se podílí i Čech Tomáš Enge, který byl i ve vítězné posádce slavné dvacetičtyřhodinovky. Závod v Le Mans jela také Maranella v týmech Luca Alphanda (páté místo v GTS) a XL Racing (nedojelo).
Třetí variantu postavil německý tým Wieth Racing, který svůj vůz (zatím bez lepších výsledků) nasazuje v šampionátu FIA GT.
Na autosalónu ve Frankfurtu v září 2003 představilo Ferrari "tovární verzi" závodního Maranella - základem se stal typ 575M a vznikl tak vůz se jménem 575 GTC (C = competizione). A hned v prvním závodě se ukázalo, že Ferrari umí stavět skvělá sportovní auta - nestává se často, aby vůz vyhrál první závod, ve kterém se objeví...
Několik technických údajů:
Italtecnica: objem motoru 5998 cm3, délka 4550 mm, šířka 1935 mm, hmotnost 1150 kg
Prodrive: objem motoru 5983 cm3, výkon přes 440 kW, kroutící moment přes 700 Nm, délka 4610 mm, šířka 1995 mm, hmotnost 1100 kg
Wieth: objem motoru 5985 cm3, výkon přes 440 kW, kroutící moment 655 Nm, délka 4630 mm, šířka 2000 mm, hmotnost 1100 kg
575 GTC: objem motoru 5997 cm3, výkon 444,6 kW, kroutící moment 730 Nm, délka 4590 mm, šířka 2035 mm, hmotnost 1100 kg
|
|
DART
Force One
JMB Racing
Olive Garden
XL Racing
Wieth Racing
|
|
|