|
Scuderia.cz
Ferrari
550 Maranello
550 Barchetta 550 LM
575M Maranello
575 GTC 575 Superamerica 575 Novitec Rosso
Maranello Racing
Další typy
Studie
Formule 1
Maranello Collections
GRT models
Maranello Galleries
Download
Odkazy
© 2013 GalliGraphics
|
|
|
|
K mé velké radosti Ferrari pořídilo řadě 550/575 ještě jednoho sourozence - na podzim roku 2004 spatřila světlo světa Superamerica, roadster s inovativním řešením střechy, která se objevila poprvé v roce 2001 na konceptu Fioravanti Vola a funguje tak, že se "otáčí na pantu", resp. slovy výrobce dělá "salto nazad" - během deseti sekund se přetočí na víko zavazadlového prostoru, kterému neubere na objemu. Střecha je z elektrochromatického skla, což znamená, že podle stupně nastavení (od čirého do neprůhledného) může mít různou intenzitu zatmavení.
Samozřejmě i tento model oproti předchozím posílil - je o 25 koní silnější než 575M, a tak se může pyšnit tím, že s maximálkou 320 km/h je nejrychlejším kabrioletem na světě. Cena kolem osmi miliónů, v příplatcích figuruje například GTC Handling Pack za 700 tisíc (devatenáctipalcová kola, karbon-keramické brzdy, ...), který zdokonaluje jízdní vlastnosti řady 575.
Limitovaná série Superamericy se zastavila na čísle 559 a nepochybujte o tom, že Ferrari nemělo problém tento počet prodat, spíš naopak. Pokud vím, v České Republice jezdí dva kousky.
TECHNICKÉ ÚDAJE:
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4550 mm
Šířka: 1935 mm
Výška: 1277 mm
Rozvor: 2500 mm
Rozchod předních kol: 1632 mm
Rozchod zadních kol: 1586 mm
Pohotovostní hmotnost: 1790 kg
Motor
Konstrukční typ: dvanáctiválec do V, 65°
Vrtání x zdvih: 89 x 77 mm
Zdvihový objem: 5748 cm3
Kompresní poměr: 11:1
Výkon: 540 k (3897 kW) při 7250 ot./min
Krouticí moment: 589 Nm při 5250 ot./min
Počet ventilů: 48 (4 na válec)
Jízdní výkony
Maximální rychlost: 320 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h: 4,2 s
|
|
|
|
|