Scuderia.cz
Ferrari FXX & FXX Evo
 

Scuderia.cz
 
Ferrari
  • 550 Maranello
  • 550 Barchetta
  • 550 LM
  • 575M Maranello
  • 575 GTC
  • 575 Superamerica
  • 575 Novitec Rosso
  • Maranello Racing
  • Další typy
  • Studie
  • Formule 1
     
    Maranello Collections
    GRT models
     
    Maranello Galleries
     
    Download
    Odkazy
     
     
    © 2013 GalliGraphics
     
     


  • '16 GTC4Lusso
    '15 F12tdf
    '15 488 Spider
    '15 488 GTB
    '14 FXX-K
    '14 458 Speciale A
    '14 California T
    '13 458 Speciale
    '13 LaFerrari
    '12 F12berlinetta
    '11 458 Spider
    '11 FF
    '10 599 SA Aperta
    '10 458 Challenge
    '10 599 GTO
    '09 458 Italia
    '09 599XX
    '08 Scuderia Spider 16M
    '08 California
    '07 430 Scuderia
    '06 599 GTB Fiorano
    '05 F430 Challenge
    '05 FXX
    '05 F430 Spider
    '04 F430
    '04 360 GTC
    '04 612 Scaglietti
    '03 Challenge Stradale
    '02 Enzo
    '95 F50
    '87 F40
    '84 Testarossa
    '84 GTO
    '68 365 GTB/4 Daytona
    '62 250 GTO
     

      Většina čtenářů tohoto článku by asi práci testovacího jezdce brala všemi deseti. Bohužel tohle zaměstnání asi nikdy nebude tak časté jako profese řidiče taxi a tak se dostane jen na pár nejtalentovanějších. A dvacet nejbohatších, chtělo by se říci. Ferrari se totiž rozhodlo, že si za pocit testmana nechá zaplatit. Zákazník ale za své peníze rozhodně nedostane málo - Ferrari nadopovalo Enzo a vznikl tak stroj, který se jmenuje FXX. Tím dopingem myslím 150 koní navíc oproti Enzu (výsledkem je víc jak 800 koní), krocených novou aerodynamikou, která produkuje o 40% víc přítlaku než kdykoli předtím, a ovládaných převodovkou F1, která přeřadí za 100 milisekund. Aby se majitelům na okruhu (na silnici není FXX homologováno) pohodlně řádilo, dostanou sedačku šitou na míru. Ta druhá ve voze bude taky, to aby si řidič nenechával zážitek z jízdy pro sebe. A neutají toho víc - lidé z Ferrari, kteří budou jízdám asistovat a vůz dopraví na kterýkoli evropský okruh, jsou schopni sledovat 39 různých parametrů. Samozřejmostí je kurz k ovládání téhle bestie, abyste své peníze neproměnili v první zatáčce na hromádku šrotu. A jsme zas u financí - na kolik to celé přijde? Pokud jste mezi dvěma desítkami vyvolených, kterým Ferrari dovolí svůj testovací speciál vlastnit, z kapsy vysázejte půldruhého milionu euro. A z té druhé ještě doplaťte daně :o)
      V říjnu 2007 představilo Ferrari verzi FXX Evoluzione (foto 5 až 9), které má o 60 koní víc: motor o objemu 6262 cm3 nyní poskytuje 632 kW (860 k) při 9500 otáčkách za minutu. A následují další plody dvouletého testování: rychlejší převodovka, lepší aerodynamika, trvanlivější pneumatiky, lepší brzdy, možnost různých devíti nastavení podvozku... Není divu, že FXX se na Fioranu o dvě vteřiny zrychlilo...
     
    Více fotografií: Finali Mondiali '05 - FXX