Ferrari FXX & FXX Evo |
|||||||||
Scuderia.cz Ferrari Maranello Collections GRT models Maranello Galleries Download Odkazy © 2013 GalliGraphics |
'16 GTC4Lusso '15 F12tdf '15 488 Spider '15 488 GTB '14 FXX-K '14 458 Speciale A '14 California T '13 458 Speciale '13 LaFerrari '12 F12berlinetta '11 458 Spider '11 FF '10 599 SA Aperta '10 458 Challenge '10 599 GTO '09 458 Italia '09 599XX '08 Scuderia Spider 16M '08 California '07 430 Scuderia '06 599 GTB Fiorano '05 F430 Challenge '05 FXX '05 F430 Spider '04 F430 '04 360 GTC '04 612 Scaglietti '03 Challenge Stradale '02 Enzo '95 F50 '87 F40 '84 Testarossa '84 GTO '68 365 GTB/4 Daytona '62 250 GTO |
Většina čtenářů tohoto článku by asi práci testovacího jezdce brala všemi deseti. Bohužel tohle zaměstnání asi nikdy nebude tak časté jako profese řidiče taxi a tak se dostane jen na pár nejtalentovanějších. A dvacet nejbohatších, chtělo by se říci. Ferrari se totiž rozhodlo, že si za pocit testmana nechá zaplatit. Zákazník ale za své peníze rozhodně nedostane málo - Ferrari nadopovalo Enzo a vznikl tak stroj, který se jmenuje FXX. Tím dopingem myslím 150 koní navíc oproti Enzu (výsledkem je víc jak 800 koní), krocených novou aerodynamikou, která produkuje o 40% víc přítlaku než kdykoli předtím, a ovládaných převodovkou F1, která přeřadí za 100 milisekund. Aby se majitelům na okruhu (na silnici není FXX homologováno) pohodlně řádilo, dostanou sedačku šitou na míru. Ta druhá ve voze bude taky, to aby si řidič nenechával zážitek z jízdy pro sebe. A neutají toho víc - lidé z Ferrari, kteří budou jízdám asistovat a vůz dopraví na kterýkoli evropský okruh, jsou schopni sledovat 39 různých parametrů. Samozřejmostí je kurz k ovládání téhle bestie, abyste své peníze neproměnili v první zatáčce na hromádku šrotu. A jsme zas u financí - na kolik to celé přijde? Pokud jste mezi dvěma desítkami vyvolených, kterým Ferrari dovolí svůj testovací speciál vlastnit, z kapsy vysázejte půldruhého milionu euro. A z té druhé ještě doplaťte daně :o) |
| ||||||