Scuderia.cz
Ferrari F12berlinetta
 

Scuderia.cz
 
Ferrari
  • 550 Maranello
  • 550 Barchetta
  • 550 LM
  • 575M Maranello
  • 575 GTC
  • 575 Superamerica
  • 575 Novitec Rosso
  • Maranello Racing
  • Další typy
  • Studie
  • Formule 1
     
    Maranello Collections
    GRT models
     
    Maranello Galleries
     
    Download
    Odkazy
     
     
    © 2013 GalliGraphics
     
     


  • '16 GTC4Lusso
    '15 F12tdf
    '15 488 Spider
    '15 488 GTB
    '14 FXX-K
    '14 458 Speciale A
    '14 California T
    '13 458 Speciale
    '13 LaFerrari
    '12 F12berlinetta
    '11 458 Spider
    '11 FF
    '10 599 SA Aperta
    '10 458 Challenge
    '10 599 GTO
    '09 458 Italia
    '09 599XX
    '08 Scuderia Spider 16M
    '08 California
    '07 430 Scuderia
    '06 599 GTB Fiorano
    '05 F430 Challenge
    '05 FXX
    '05 F430 Spider
    '04 F430
    '04 360 GTC
    '04 612 Scaglietti
    '03 Challenge Stradale
    '02 Enzo
    '95 F50
    '87 F40
    '84 Testarossa
    '84 GTO
    '68 365 GTB/4 Daytona
    '62 250 GTO
     

      Přemýšlím, jestli Ferrari vybralo k představení nového dvanáctiválcového vrcholu výrobní řady úmyslně 29. února 2012 - chtělo tím snad naznačit, že auta jako F12berlinetta nepřichází každý rok? Pro mě osobně je možná i čtyřletý interval pro vyjádření výjimečnosti příliš krátký...
      F12 hravě překonává nejen 599 GTB Fiorano, ale i 599 GTO, na svět přichází s nevídanými 740 koňmi. Motor je krocen přes dvouspojkovou sedmistupňovou převodovku s řazením pádly, vůz s touto kombinací dosahuje rychlosti 340 km/h a zrychlení 0-100 km/h se nebezpečně blíží rovné trojce. Výkonům hodně pomáhá i příznivá hmotnost (stále se pokračuje v hliníku, v F12 najdeme 12 různých slitin) a propracovaná aerodynamika - novinkou je Aero Bridge, který odvádí vzduch nad kapotou přes průduchy k bokům auta a vytváří tak přítlak. A aby se celý komplet nejen rychle rozhýbal, ale i dobře ovládal a brzdil, v balení najdete mimo jiné E-Diff, F1-Trac, magnetoreologické tlumiče SCM-E a systém Active Brake Cooling, který otevře přívod vzduchu ke karbon-keramickým brzdám až při vysokých provozních teplotách.
      A co design, vytvořený ve spolupráci Ferrari Styling Centra a Pininfariny? Mně se trefil do noty, auta podobných tvarů a proporcí patří už roky mezi má preferovaná. Ano, nezapře generační příslušnost k sourozencům, není to ale nic přehnaného a za mne mají autoři jedničku. Ferrari pro mne stvořilo další "dream car".
     
    TECHNICKÉ ÚDAJE:
     
    Rozměry a hmotnosti
    Délka: 4618 mm
    Šířka: 1942 mm
    Výška: 1273 mm
    Hmotnost (suchá): 1525 kg
     
    Motor
    Konstrukční typ: dvanáctiválec do V, 65°
    Vrtání x zdvih: 92 x 75,2 mm
    Zdvihový objem: 6262 cm3
    Kompresní poměr: 13,5:1
    Výkon: 740 k (552 kW) při 8500 ot./min
    Krouticí moment: 690 Nm při 6000 ot./min
    Počet ventilů: 48 (4 na válec)
     
    Jízdní výkony
    Maximální rychlost: přes 340 km/h
    Zrychlení 0 - 100 km/h: 3,1 s