|
Scuderia.cz
Ferrari
550 Maranello
550 Barchetta 550 LM
575M Maranello
575 GTC 575 Superamerica 575 Novitec Rosso
Maranello Racing
Další typy
Studie
Formule 1
Maranello Collections
GRT models
Maranello Galleries
Download
Odkazy
© 2013 GalliGraphics
|
|
|
|
Ferrari si na pekingský autosalon na jaře 2010 nachystalo novinku, o které se spekulovalo už několik měsíců, tentokrát i s dlouho dopředu prozrazeným jménem. Řekli byste evoluci Fiorana, ale není to tak úplně pravda. Jak název (Gran Turismo Omologato) napovídá, Ferrari vydává GTO za 599XX, které je homologované k silničnímu provozu. Původní označení sice znamenalo de facto opak (závodní homologaci silničního auta), ale navrhuji to moc neřešit, stejně nic nezměníme. Třeba nás Ferrari časem potěší i závodní verzí. :-)
My budeme porovnávat spíše s klasickým Fioranem, přece jen by srovnání s 599XX bylo právě díky homologaci podobné k popisování rozdílů jablek a hrušek. Ubylo 85 kilo hmotnosti! A s přidáním 50 koní se tak v pohotovostním stavu na každého koníka připadá 2,4 kilo (resp. 2,23 za "sucha"). Vůz je tak z nuly na stovce za 3,35 vteřin a stejné číslice prozrazují i maximální rychlost, 335 km/h. Svůj mateřský okruh pojmenovaný po základním modelu této řady tak pokoří za minutu a 24 vteřin, čímž se pro tuto chvílí stává nejrychlejším silničním Ferrari všech dob. Poráží i Enzo, ze kterého vychází jeho motor.
Co se vzhledu týká, nemám slov. Design agresivitou předčí i 599XX, hodně se změnila přední maska a kapota, poraženým soupeřům ukazuje GTO obří difuzor. Do sériového vozu se dostávají kryty brzdových kotoučů, které pomáhají chladit brzdy a usměrňovat vzduch vycházející z kol, čímž snižují aerodynamický odpor. Ten se u GTO nezvýšil, na rozdíl od přítlaku, což je samozřejmě dobře. :-) Od brzd ven uvidíte disky o průměru 20 palců, za brzdami je druhá generace magnetorheologických tlumičů.
Když se posadíte dovnitř, můžete na palubní desce zkoumat další novinku - VRE, Virtual Race Engineer, což je software, který řidiči poskytuje okamžité informace ohledně jízdních výkonů jeho stroje.
To, že GTO není evolucí Fiorana, ale spíše specialitkou odvozenou z přímé linie, svědčí i jeho limitovaná edice. Ta se shoduje s číselným označením, na světě bude 599 "gétéóček". Tedy, abych byl přesný, třetí inkarnace této dnes již legendární trojpísmenné zkratky. Dle mého názoru není doba nakloněna tomu, aby se 599 zapsalo do historie tak, jako se to povedlo typům 288 a zejména původnímu 250, ale myslím si, že si Ferrari "třetího do party" vybralo správně.
TECHNICKÉ ÚDAJE:
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4710 mm
Šířka: 1962 mm
Výška: 1326 mm
Rozvor kol: 2750 mm
Rozchod předních kol: 1701 mm
Rozchod zadních kol: 1618 mm
Hmotnost (suchá): 1495 kg
Pohotovostní hmotnost: 1605 kg
Objem zavazadlového prostoru: 320 l
Objem palivové nádrže: 105 l
Velikost předních pneumatik: 285/30 ZR 20
Velikost zadních pneumatik: 315/35 ZR 20
Motor
Konstrukční typ: dvanáctiválec do V, 65°
Vrtání x zdvih: 92 x 75,2 mm
Zdvihový objem: 5999 cm3
Kompresní poměr: 11,2:1
Výkon: 670 k (500 kW) při 8250 ot./min
Krouticí moment: 620 Nm při 6500 ot./min
Počet ventilů: 48 (4 na válec)
Jízdní výkony
Maximální rychlost: 335 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h: 3,35 s
|
|
|
|
|