|
Scuderia.cz
Ferrari
550 Maranello
550 Barchetta 550 LM
575M Maranello
575 GTC 575 Superamerica 575 Novitec Rosso
Maranello Racing
Další typy
Studie
Formule 1
Maranello Collections
GRT models
Maranello Galleries
Download
Odkazy
© 2013 GalliGraphics
|
|
|
|
Už jsem na Scuderii psal články ke dvěma generacím Ferrari V8 i V12, ale na "hyper" řadu došlo až teď. Po jedenácti letech od Enza (Enzo má tolik, neuvěřitelné, viďte?) se svět dočkal dalšího dědice trůnu v linii započaté 288 GTO, s následníky jmény F40, F50 a Enzem. Přichází Ferrari. Nic míň. Automobilka ke svému jména přidala pouze určitý člen z italštiny a tím vyjádřila mnohé - nic lepšího aktuálně není.
Jak si to diktát doby velí, pod karoserií navrženou přímo ve Ferrari (ne u Pininfariny) panuje atmosférický dvanáctiválec společně s elektrickým systémem HY-KERS. Ten sice přidává 140 kg, ale suchá hmotnost je i tak jen 1255 kg. A když sečteme výkony obou jednotek (V12 sám o sobě poskytuje 800k), dostaneme číslici velice blízkou tisícovce. To se pak není co divit, že "LaFe" jede stovkou dřív, než třikrát zopakujete jeho jméno.
LaFerrari bude vyrobeno v limitovaném počtu 499 kusů, i tak už prý ale eviduje víc potencionálních zákazníků, než je výkon pohonné soustavy vozu. Vyvoleným, kteří dostanou na míru vyrobenou řidičskou sedačku (napevno usazenou v karbonovém monokoku), nezbývá než pogratulovat. :-)
Počet vyrobených vozů: 499
TECHNICKÉ ÚDAJE:
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4702 mm
Šířka: 1992 mm
Výška: 1116 mm
Rozvor kol: 2665 mm
Hmotnost (suchá): 1255 kg
Velikost předních pneumatik: 265/30 ZR 19
Velikost zadních pneumatik: 345/30 ZR 19
Přední brzdy: karbonkeramika 398x223x36 mm
Zadní brzdy: karbonkeramika 380x253x34 mm
Motor
Konstrukční typ: dvanáctiválec do V, 65°
Vrtání x zdvih: 94 x 75,2 mm
Zdvihový objem: 6262 cm3
Kompresní poměr: 13,5 : 1
Výkon: 800 k (588 kW) při 9000 ot./min
Krouticí moment: 700 Nm při 6750 ot./min
Počet ventilů: 48 (4 na válec)
Elektrický motor: 163 k (120 kW)
Celkový výkon: 963 k
Celkový kroutící moment: přes 900 Nm
Jízdní výkony
Maximální rychlost: přes 350 km/h
Zrychlení 0 - 100 km/h: pod 3,0 s
Zrychlení 0 - 200 km/h: pod 7,0 s
Zrychlení 0 - 300 km/h: 15,0 s
|
|
|
|
|