Scuderia.cz
LaFerrari
 

Scuderia.cz
 
Ferrari
  • 550 Maranello
  • 550 Barchetta
  • 550 LM
  • 575M Maranello
  • 575 GTC
  • 575 Superamerica
  • 575 Novitec Rosso
  • Maranello Racing
  • Další typy
  • Studie
  • Formule 1
     
    Maranello Collections
    GRT models
     
    Maranello Galleries
     
    Download
    Odkazy
     
     
    © 2013 GalliGraphics
     
     


  • '16 GTC4Lusso
    '15 F12tdf
    '15 488 Spider
    '15 488 GTB
    '14 FXX-K
    '14 458 Speciale A
    '14 California T
    '13 458 Speciale
    '13 LaFerrari
    '12 F12berlinetta
    '11 458 Spider
    '11 FF
    '10 599 SA Aperta
    '10 458 Challenge
    '10 599 GTO
    '09 458 Italia
    '09 599XX
    '08 Scuderia Spider 16M
    '08 California
    '07 430 Scuderia
    '06 599 GTB Fiorano
    '05 F430 Challenge
    '05 FXX
    '05 F430 Spider
    '04 F430
    '04 360 GTC
    '04 612 Scaglietti
    '03 Challenge Stradale
    '02 Enzo
    '95 F50
    '87 F40
    '84 Testarossa
    '84 GTO
    '68 365 GTB/4 Daytona
    '62 250 GTO
     

      Už jsem na Scuderii psal články ke dvěma generacím Ferrari V8 i V12, ale na "hyper" řadu došlo až teď. Po jedenácti letech od Enza (Enzo má tolik, neuvěřitelné, viďte?) se svět dočkal dalšího dědice trůnu v linii započaté 288 GTO, s následníky jmény F40, F50 a Enzem. Přichází Ferrari. Nic míň. Automobilka ke svému jména přidala pouze určitý člen z italštiny a tím vyjádřila mnohé - nic lepšího aktuálně není.
      Jak si to diktát doby velí, pod karoserií navrženou přímo ve Ferrari (ne u Pininfariny) panuje atmosférický dvanáctiválec společně s elektrickým systémem HY-KERS. Ten sice přidává 140 kg, ale suchá hmotnost je i tak jen 1255 kg. A když sečteme výkony obou jednotek (V12 sám o sobě poskytuje 800k), dostaneme číslici velice blízkou tisícovce. To se pak není co divit, že "LaFe" jede stovkou dřív, než třikrát zopakujete jeho jméno.
      LaFerrari bude vyrobeno v limitovaném počtu 499 kusů, i tak už prý ale eviduje víc potencionálních zákazníků, než je výkon pohonné soustavy vozu. Vyvoleným, kteří dostanou na míru vyrobenou řidičskou sedačku (napevno usazenou v karbonovém monokoku), nezbývá než pogratulovat. :-)
     
    Počet vyrobených vozů: 499
     
    TECHNICKÉ ÚDAJE:
     
    Rozměry a hmotnosti
    Délka: 4702 mm
    Šířka: 1992 mm
    Výška: 1116 mm
    Rozvor kol: 2665 mm
    Hmotnost (suchá): 1255 kg Velikost předních pneumatik: 265/30 ZR 19
    Velikost zadních pneumatik: 345/30 ZR 19
    Přední brzdy: karbonkeramika 398x223x36 mm
    Zadní brzdy: karbonkeramika 380x253x34 mm
     
    Motor
    Konstrukční typ: dvanáctiválec do V, 65°
    Vrtání x zdvih: 94 x 75,2 mm Zdvihový objem: 6262 cm3
    Kompresní poměr: 13,5 : 1
    Výkon: 800 k (588 kW) při 9000 ot./min
    Krouticí moment: 700 Nm při 6750 ot./min
    Počet ventilů: 48 (4 na válec)
    Elektrický motor: 163 k (120 kW)
    Celkový výkon: 963 k
    Celkový kroutící moment: přes 900 Nm
     
    Jízdní výkony
    Maximální rychlost: přes 350 km/h
    Zrychlení 0 - 100 km/h: pod 3,0 s
    Zrychlení 0 - 200 km/h: pod 7,0 s
    Zrychlení 0 - 300 km/h: 15,0 s