Ferrari California |
|||||||||
Scuderia.cz Ferrari Maranello Collections GRT models Maranello Galleries Download Odkazy © 2013 GalliGraphics |
'16 GTC4Lusso '15 F12tdf '15 488 Spider '15 488 GTB '14 FXX-K '14 458 Speciale A '14 California T '13 458 Speciale '13 LaFerrari '12 F12berlinetta '11 458 Spider '11 FF '10 599 SA Aperta '10 458 Challenge '10 599 GTO '09 458 Italia '09 599XX '08 Scuderia Spider 16M '08 California '07 430 Scuderia '06 599 GTB Fiorano '05 F430 Challenge '05 FXX '05 F430 Spider '04 F430 '04 360 GTC '04 612 Scaglietti '03 Challenge Stradale '02 Enzo '95 F50 '87 F40 '84 Testarossa '84 GTO '68 365 GTB/4 Daytona '62 250 GTO |
Konečně je tady! Přijde mi, že na žádné auto z aktuální modelové řady Ferrari se nečekalo tak dlouho a netrpělivě jako na Californii. Teď už jsou konečně minulostí spekulace o "novém Dinu", jak se původně o celém projektu mluvilo. I když, spekulace o nástupci Dina mohou pokračovat, protože nové auto nerozšiřuje modelové spektrum směrem k levnějším vozům, ani Dino nenapodobuje umístěním motoru. Inspirace jménem i koncepcí vzešla z jiné řady v maranellské historii - z kabrioletů California. I zde je ale několik odlišností hned od začátku - motor umístěný vpředu má "jen" 8 válců a vůz disponuje pevnou sklápěcí střechou. A i když se podle mého názoru rozběhnou reakce na design všemi směry, jeden fakt nelze Californii upřít: boční linie se povedla, žádný náznak přespříliš velké zádě, jak to u některých kupé-kabrioletů bývá (záď mimochodem ve variantě kupé poskytuje 340 litrů pro zavazadla, v kabriu se složenou máte k využití 240 litrů). Jinak si na autu myslím každý najde svoje - odkazy na historii i moderní prvky. A protože stejně nikdo nebude tenhle článek moc vnímat a spíš přejde k fotkám, už se nebudu rozepisovat - jen dodám, že motor poskytne 460 koníků napájených přímým vstřikováním a zrychlení z 0 na 100 za 4 vteřiny. Novinkou je sedmistupňová dvojspojková převodovka, s pádlovým řazením. Tak, a teď hurá do Kalifornie! :-) |
| ||||||