Scuderia.cz
Ferrari California
 

Scuderia.cz
 
Ferrari
  • 550 Maranello
  • 550 Barchetta
  • 550 LM
  • 575M Maranello
  • 575 GTC
  • 575 Superamerica
  • 575 Novitec Rosso
  • Maranello Racing
  • Další typy
  • Studie
  • Formule 1
     
    Maranello Collections
    GRT models
     
    Maranello Galleries
     
    Download
    Odkazy
     
     
    © 2013 GalliGraphics
     
     


  • '16 GTC4Lusso
    '15 F12tdf
    '15 488 Spider
    '15 488 GTB
    '14 FXX-K
    '14 458 Speciale A
    '14 California T
    '13 458 Speciale
    '13 LaFerrari
    '12 F12berlinetta
    '11 458 Spider
    '11 FF
    '10 599 SA Aperta
    '10 458 Challenge
    '10 599 GTO
    '09 458 Italia
    '09 599XX
    '08 Scuderia Spider 16M
    '08 California
    '07 430 Scuderia
    '06 599 GTB Fiorano
    '05 F430 Challenge
    '05 FXX
    '05 F430 Spider
    '04 F430
    '04 360 GTC
    '04 612 Scaglietti
    '03 Challenge Stradale
    '02 Enzo
    '95 F50
    '87 F40
    '84 Testarossa
    '84 GTO
    '68 365 GTB/4 Daytona
    '62 250 GTO
     

      Konečně je tady! Přijde mi, že na žádné auto z aktuální modelové řady Ferrari se nečekalo tak dlouho a netrpělivě jako na Californii. Teď už jsou konečně minulostí spekulace o "novém Dinu", jak se původně o celém projektu mluvilo. I když, spekulace o nástupci Dina mohou pokračovat, protože nové auto nerozšiřuje modelové spektrum směrem k levnějším vozům, ani Dino nenapodobuje umístěním motoru. Inspirace jménem i koncepcí vzešla z jiné řady v maranellské historii - z kabrioletů California. I zde je ale několik odlišností hned od začátku - motor umístěný vpředu má "jen" 8 válců a vůz disponuje pevnou sklápěcí střechou. A i když se podle mého názoru rozběhnou reakce na design všemi směry, jeden fakt nelze Californii upřít: boční linie se povedla, žádný náznak přespříliš velké zádě, jak to u některých kupé-kabrioletů bývá (záď mimochodem ve variantě kupé poskytuje 340 litrů pro zavazadla, v kabriu se složenou máte k využití 240 litrů). Jinak si na autu myslím každý najde svoje - odkazy na historii i moderní prvky. A protože stejně nikdo nebude tenhle článek moc vnímat a spíš přejde k fotkám, už se nebudu rozepisovat - jen dodám, že motor poskytne 460 koníků napájených přímým vstřikováním a zrychlení z 0 na 100 za 4 vteřiny. Novinkou je sedmistupňová dvojspojková převodovka, s pádlovým řazením. Tak, a teď hurá do Kalifornie! :-)
      V roce 2012 se California dočkala inovace. Slovo facelift použít nejde, exteriér se nezměnil (pokud pomineme možnosti nových laků a dvou barev karoserie), to důležité se zůstalo schované - ubylo 30 kg, přibylo 30 koní a 20 Nm. Změn se dočkal i podvozek, můžete si pořídit "Handling Speciale package" s magnetoreologickými tlumiči a o polovinu rychlejší řídící jednotkou.
     
    TECHNICKÉ ÚDAJE:
     
    Rozměry a hmotnosti
    Délka: 4563 mm
    Šířka: 1902 mm
    Výška: 1308 mm
    Rozvor kol: 2670 mm
    Rozchod předních kol: 1630 mm
    Rozchod zadních kol: 1605 mm
    Pohotovostní hmotnost: 1735 kg (od roku 2012 1705)
    Objem palivové nádrže: 78 l
    Velikost předních pneumatik: 245/40 ZR 19 (245/35 ZR 20)
    Velikost zadních pneumatik: 285/40 ZR 19 (285/35 ZR 20)
     
    Motor
    Konstrukční typ: osmiválec do V, 90°, přímé vstřikování
    Vrtání x zdvih: 94 x 77,37 mm
    Zdvihový objem: 4297 cm3
    Kompresní poměr: 12,2:1
    Výkon: 460 k (343 kW) při 7750 ot./min (od roku 2012 490/365)
    Krouticí moment: 485 Nm při 5000 ot./min (od roku 2012 505)
     
    Jízdní výkony
    Maximální rychlost: 310 km/h
    Zrychlení 0 - 100 km/h: pod 4,0 s
    0 - 400 m: 12,2 s
    0 - 1000 m: 22,1 s